1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kris75
    Ambiente
    • 2010
    • 217

    #76
    Zamieszczone przez tomkr82
    Kris 75
    jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
    nie wiem czy oglądaliście
    Player.pl | Sprawdź najbardziej angażujący serwis VOD w Polsce. Programy i seriale TVN nawet tydzień przed premierą w TV, filmy na życzenie prosto z kina, wyselekcjonowane bajki dla dzieci. Kanały na żywo m.in: TVN24, MINIMINI+, ALEKINO+, NSPORT+, ELEVEN.

    tu jest Golf z naszym 1.4 TSI 122 km
    Pzdr
    proszę bardzo nagrałem tak jak chciałeś : rozruch na zimno http://www.youtube.com/watch?v=IvncOKo-JaY

    Komentarz

    • krzysn
      Rider
      • 2007
      • 515

      #77
      Zupełnie tak samo jak w mojej z kwietnia tego roku. Moim zdaniem ok.

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        #78
        kris75
        na bardzo pieknie chodzi Twoja motorownia. Moja tak samo startuje :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • lukaszz
          Ambiente
          • 2009
          • 167

          #79
          Zamieszczone przez tomkr82
          Czyli można założyć, że tegoroczne "sztuki" pozbawione są przypadłości "dieslowskiego terkotania" po odpaleniu na zimno. Zwięszkone obroty to inna sprawa (którą można przyjąć za naturalną). Mam pytanie do użytkowników starszych egzemplarzy. Czy komus wymienili nastawnik, napinacz bądź łańcuch i czy po tej operacji rzeczywiscie jak piszą na forum VW panuje cisza? Czy ktos z Was wie, jakie zmiany zastosowano w nowszych podzespołach? Co w starych było nie tak? Czy wiąże się to z ryzykiem "rozsypania" rozrządu bo niezbyt długiej eksploatacji? Kto z Was zgłaszał ten problem do Aso i jak się do niego ustosunkowują (sprawdzają czy udają że problemu nie ma TTTM? Jeśli w jakimś Aso solidnie podchodzą do sprawy i jest osoba, z którą można o tym spokojnie porozmawiać to proszę o namiary. Proszę jeszcze o relacje właścicieli zarówno nowszych (2011 i koniec 2010) jak i starszych egzemplarzy o pracy motorów na zimno. Jeśli macie filmiki jak to odbywa sie w "nowszych" silnikach to wrzućcie proszę na Youtube. Pozdrawiam.
          u mnie wymieniali nastawnik przy przebiegu 39tyś km (octavia 2009 rok modelowy 2010, produkcja sierpień 2009), pierwszy raz zgłosiłem objawy głośnej pracy przy przeglądzie przy 30 tyś km, wtedy objawy nie były takie głośne jak ostatnio i nie za każdym razem się zdarzały.
          od przebiegu 35-36 tyś silnik przy odpaleniu na zimnym miał obroty 1200 - 1400 i przez minutę chodziła jak traktor, zdarzała się głośna praca także na ponownym odpaleniu nagrzanego silnika. po wymianie jest cicho, zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku tyś km

          Z informacji jakie dostałem od doradcy jak odbierałem samochód - proponowana zmiana okresu przeglądów co 15 tyś oraz olej który jest gęstszy.

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            #80
            Zamieszczone przez lukaszz

            u mnie wymieniali nastawnik przy przebiegu 39tyś km (octavia 2009 rok modelowy 2010, produkcja sierpień 2009), pierwszy raz zgłosiłem objawy głośnej pracy przy przeglądzie przy 30 tyś km, wtedy objawy nie były takie głośne jak ostatnio i nie za każdym razem się zdarzały.
            no a wiosną 2010 nastawnik już jest zmieniony więc reszta może spać spokojnie.
            ja mam auto z lutego 2010 wiec jeszcze nie wszystko jest zmienione ale motor śmiga dobrze (25 tyś km)

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              #81
              Ostatnie dni przyniosly ochlodzenie i praktycznie nie mam wyzszych obrotow po odpaleniu auta
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • tomkr82
                Drive
                • 2009
                • 52

                #82
                Lukaszz, w jakim serwisie miales naprawione auto? Widac, ze w niektorych miejscach podchadza rzetelnie do klientow i gwarancji. Pozdro
                Toma

                Komentarz

                • lukaszz
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 167

                  #83
                  pol-mot bielany

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #84
                    Zamieszczone przez lukaszz
                    pol-mot bielany
                    szokujące :shock:
                    ale jak coś się zmienia na + to tylko
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • zbigniew147
                      Rider
                      • 2008
                      • 482

                      #85
                      dziś słyszałem jak sąsiadka odpaliła VW Golfa 1.4 TSI 125 koni z 2007 roku. przebieg około 50kkm. Zimny silnik niesamowicie chałasuje - przez około 2 minuty słyszałem taki sam chałas jak w filmie TVN Turbo (kilka pierwszych sekund tamtego golfa). Co ciekawe sąsiadki golf tak głośno chodzi od wyjechania z salonu.

                      Komentarz

                      • wampajer
                        Classic
                        • 2009
                        • 8

                        #86
                        [quote="kris75"]
                        Zamieszczone przez tomkr82
                        Kris 75
                        jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
                        Moja Octavia z jest marca 2009r. Przebieg ok. 57000 km.

                        Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                        Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
                        1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
                        2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?

                        I dodatkowe pytania - do wróżki:
                        3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
                        4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?


                        Pozdrawiam,

                        Komentarz

                        • piociel
                          Rider
                          • 2010
                          • 526
                          • Volkswagen

                          #87
                          Panowie proszę o pomoc w znalezieniu wątku, w którym jeden z forumowiczów miał problem z szarpaniem przy przyspieszaniu (nierównym przyspieszaniu) od 2k do 3k w 1,4tsi. Zaczyna mnie to drażnić. Z tego co pamiętam wymienili mu ostatecznie turbo i problem ustąpił,
                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                          Komentarz

                          • Wojtas_Poznań
                            RS
                            • 2010
                            • 2822

                            #88
                            piociel, podejrzewam że chodzi Tobie o ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25329
                            SPOT Poznań:
                            .....
                            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                            Error 503 Wojtas Unavailable :P

                            Komentarz

                            • bohen
                              L&K
                              • 2009
                              • 1260
                              • Audi
                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #89
                              piociel, to chyba chodzi o ten samochód


                              a problem jest opisany w wątku podanym przez kolegę Wojtas_Poznań

                              Komentarz

                              • piociel
                                Rider
                                • 2010
                                • 526
                                • Volkswagen

                                #90
                                Zamieszczone przez bohen
                                piociel, to chyba chodzi o ten samochód


                                a problem jest opisany w wątku podanym przez kolegę Wojtas_Poznań
                                piociel, podejrzewam że chodzi Tobie o ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25329
                                Dzięki Panowie, zapoznam się z tymi wątkami i jak będę miał chwilę to uderzę do ASO.
                                Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                Komentarz

                                • sezamek1
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 70

                                  #91
                                  Kolega Tomkr82 dnia 16 lipca 2011 napisał:

                                  Czyli można założyć, że tegoroczne "sztuki" pozbawione są przypadłości "dieslowskiego terkotania" po odpaleniu na zimno. Zwięszkone obroty to inna sprawa (którą można przyjąć za naturalną). Mam pytanie do użytkowników starszych egzemplarzy. Czy komus wymienili nastawnik, napinacz bądź łańcuch i czy po tej operacji rzeczywiscie jak piszą na forum VW panuje cisza? Czy ktos z Was wie, jakie zmiany zastosowano w nowszych podzespołach? Co w starych było nie tak? Czy wiąże się to z ryzykiem "rozsypania" rozrządu bo niezbyt długiej eksploatacji? Kto z Was zgłaszał ten problem do Aso i jak się do niego ustosunkowują (sprawdzają czy udają że problemu nie ma TTTM? Jeśli w jakimś Aso solidnie podchodzą do sprawy i jest osoba, z którą można o tym spokojnie porozmawiać to proszę o namiary. PROSZĘ JESZCZE O RELACJE WŁAŚCICIELI ZARÓWNO NOWSZYCH (2011 I KONIEC 2010) JAK I STARSZYCH EGZEMPLARZY O PRACY MOTORÓW NA ZIMNO. Jeśli macie filmiki jak to odbywa sie w "nowszych" silnikach to wrzućcie proszę na Youtube. Pozdrawiam.

                                  Jestem użytkownikiem Octavii II FL 1,4 TSI CAXA MINT – wyprodukowana w kwietniu 2009 r. Obecny przebieg 31000 km. Do lipca 2011 r. był spokój. Niepokojące terkotanie pojawiło się podczas wyjazdu do Chorwacji w lipcu 2011 r., niestety gwarancja już się skończyła. To terkotanie pojawia się raz na jakieś pięć startów i raczej podczas odpalania ciepłego silnika, lecz kilka razy po robocie tj. co najmniej po 8 godzinach też było słychać to terkotanie. Samo terkotanie trwa jakieś 2-3 sekundy. Poza terkotaniem nie mam podniesionych nienaturalnie obrotów czy innych niepokojących objawów.

                                  Podaję link do strony z naszego forum, gdzie jest pokazany start silnika 1,4 TSI w Golfie. Jest to post z filmikiem 27 stycznia 2011r. Mój silnik mniej więcej tak samo hałasuje przy starcie, tak jak wspomniałem powyżej przez 2-3 sekundy.

                                  [ Dodano: Pią 16 Wrz, 11 21:55 ]
                                  sorry zapomniałem podać link - oto on:

                                  Komentarz

                                  • sdss
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 353
                                    • Seat

                                    #92
                                    U mnie terkotało i ASO zamontowało nowy łańcuch oraz napinacz podobno pozmianow. Sprawa dotyczy 1.2TSI.

                                    Było YETI Jest LEON

                                    Komentarz

                                    • sezamek1
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 70

                                      #93
                                      Kolega lukaszz dnia 21 lipca 2011 r. napisał:

                                      u mnie wymieniali nastawnik przy przebiegu 39tyś km (octavia 2009 rok modelowy 2010, produkcja sierpień 2009), pierwszy raz zgłosiłem objawy głośnej pracy przy przeglądzie przy 30 tyś km, wtedy objawy nie były takie głośne jak ostatnio i nie za każdym razem się zdarzały.
                                      od przebiegu 35-36 tyś silnik przy odpaleniu na zimnym miał obroty 1200 - 1400 i przez minutę chodziła jak traktor, zdarzała się głośna praca także na ponownym odpaleniu nagrzanego silnika. po wymianie jest cicho, zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku tyś km

                                      Z informacji jakie dostałem od doradcy jak odbierałem samochód - proponowana zmiana okresu przeglądów co 15 tyś oraz olej który jest gęstszy.

                                      Witam!

                                      Mam do kolegi kilka pytań, a mianowicie:

                                      1. Czy w momencie wymiany nastawnika twoje auto było jeszcze na gwarancji?
                                      2. Czy serwis w którym wymieniono Ci przedmiotowy nastawnik tj. Polmot Bielany jest kompetentny – czy jesteś zadowolony z usługi tj. jednym słowem czy nic Ci nie spieprzyli podczas roboty?
                                      3. Jakie były przesłanki wymiany nastawnika? Czy było to terkotanie?
                                      4. Czy twój silnik to 1,4 TSI – pytam bo problemy terkotania dotyczą też 1,2 TSI.
                                      5. O co chodzi z tym olejem - jakim olejem masz obecnie zalany silnik?

                                      Komentarz

                                      • lukaszz
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 167

                                        #94
                                        Zamieszczone przez sezamek1
                                        Kolega lukaszz dnia 21 lipca 2011 r. napisał:

                                        Witam!

                                        Mam do kolegi kilka pytań, a mianowicie:

                                        1. Czy w momencie wymiany nastawnika twoje auto było jeszcze na gwarancji?
                                        2. Czy serwis w którym wymieniono Ci przedmiotowy nastawnik tj. Polmot Bielany jest kompetentny – czy jesteś zadowolony z usługi tj. jednym słowem czy nic Ci nie spieprzyli podczas roboty?
                                        3. Jakie były przesłanki wymiany nastawnika? Czy było to terkotanie?
                                        4. Czy twój silnik to 1,4 TSI – pytam bo problemy terkotania dotyczą też 1,2 TSI.
                                        5. O co chodzi z tym olejem - jakim olejem masz obecnie zalany silnik?
                                        1. samochód był na gwarancji
                                        2. silnik chodzi cicho po odpaleniu, porysowali mi błotnik ale to zauważyłem później i nie było o co toczyć piany z nimi
                                        3. silnik pracował głośno po odpaleniu
                                        4. 1,4 tsi
                                        5. obecnie mam przebieg prawie 44 tys i olej shell typu long, za 1 tys jadę na przegląd i będę zmiana na przeglądy co 15 tyś i odpowiedni olej do norm przy takich przeglądach pewnie jakiś shell

                                        Komentarz

                                        • sezamek1
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 70

                                          #95
                                          Zamieszczone przez wampajer
                                          Zamieszczone przez tomkr82
                                          Kris 75
                                          jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
                                          Moja Octavia z jest marca 2009r. Przebieg ok. 57000 km.

                                          Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                          Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
                                          1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
                                          2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?

                                          I dodatkowe pytania - do wróżki:
                                          3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
                                          4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?


                                          Pozdrawiam,
                                          Witam

                                          Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
                                          1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
                                          2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
                                          3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
                                          4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
                                          5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?

                                          W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.

                                          Komentarz

                                          • wampajer
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 8

                                            #96
                                            Zamieszczone przez sezamek1
                                            Zamieszczone przez wampajer
                                            Zamieszczone przez tomkr82
                                            Kris 75
                                            jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
                                            Moja Octavia z jest marca 2009r. Przebieg ok. 57000 km.

                                            Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
                                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                            Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
                                            1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
                                            2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?

                                            I dodatkowe pytania - do wróżki:
                                            3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
                                            4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?


                                            Pozdrawiam,
                                            Witam

                                            Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
                                            1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
                                            2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
                                            3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
                                            4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
                                            5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?

                                            W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.
                                            1. TAK. W dalszym ciągu częściej na zimnym silniku. Ciepły uruchamiam w sumie dość rzadko (zwykle postój trwa ok. 9h).

                                            2. NIE. W ASO wiedzą jedynie o problemach z napinaczem w 1.4 TSI. Twierdzą natomiast, że w przypadku wady napinacza występują również inne objawy, typu duża 'turbodziura' a w zasadzie niechęć silnika do wkręcania się na obroty i zapalająca się lampka check engine. Ja takich objawów nie mam (poza opisywanym na forum lekką nierównomiernością ciągu podczas przyspieszania).

                                            3. NIE. Być może zlecę ASO diagnostykę napinacza. W październiku będę miał przegląd. Podobno mają nawet procedurę. Wtedy napiszę coś więcej. Nie łudzę się natomiast, że poza ASO jest złota rączka, która ma rozpracowany/ogarnia problem silników TSI. Dlatego też dopłacę parę PLN za przegląd po gwarancji właśnie w ASO.

                                            4. Nie szukałem. Bo nie wiem, jakie części będą potrzebne. Sam napinacz nie kosztuje majątku.

                                            5. Jak wyżej.

                                            Pozdrawiam,

                                            Komentarz

                                            • sezamek1
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 70

                                              #97
                                              Witam!

                                              Dziękuje Wam za odpowiedzi.

                                              Czy ktoś po zakończeniu gwarancji dokonał naprawy, która wyeliminowała to upierdliwe terkotanie?

                                              Jeśli tak:
                                              1. Jaki był powód terkotania?
                                              2. Gdzie została dokonana naprawa (serwis, niezależny zakład mechaniczny)?
                                              3. Jaki był koszt naprawy?

                                              pozdro

                                              Komentarz

                                              • elektronik
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 35
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #98
                                                Kto ma coś takiego jak u mnie?

                                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gfP0neJiNFs[/youtube]

                                                Póki co po dwóch postojach w serwisie i dalej jest tak samo, bez zmian.
                                                Za pierwszym razem wymieniono nastawnik wałka rozrządu i napinacz łańcucha.
                                                Za drugim wymieniono łańcuch rozrządu i sprawdzano wtryskiwacze.
                                                Teraz zaczyna się kampania że to tak ma być. hmmm

                                                Czy ktoś z forumowiczów ma auto wyprodukowane po Lipiec 2010 z takimi objawami (oczywiście w 1.4 TSI)?

                                                Komentarz

                                                • pascal
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 510
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #99
                                                  elektronik, mam identyko. samochód produkcja 01.2010 - to chyba faktycznie ma tek być :niewiem

                                                  Komentarz

                                                  • loyd
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2342

                                                    Ja mam tak samo .....

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...