Zamieszczone przez tomkr82
1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez tomkr82Czyli można założyć, że tegoroczne "sztuki" pozbawione są przypadłości "dieslowskiego terkotania" po odpaleniu na zimno. Zwięszkone obroty to inna sprawa (którą można przyjąć za naturalną). Mam pytanie do użytkowników starszych egzemplarzy. Czy komus wymienili nastawnik, napinacz bądź łańcuch i czy po tej operacji rzeczywiscie jak piszą na forum VW panuje cisza? Czy ktos z Was wie, jakie zmiany zastosowano w nowszych podzespołach? Co w starych było nie tak? Czy wiąże się to z ryzykiem "rozsypania" rozrządu bo niezbyt długiej eksploatacji? Kto z Was zgłaszał ten problem do Aso i jak się do niego ustosunkowują (sprawdzają czy udają że problemu nie ma TTTM? Jeśli w jakimś Aso solidnie podchodzą do sprawy i jest osoba, z którą można o tym spokojnie porozmawiać to proszę o namiary. Proszę jeszcze o relacje właścicieli zarówno nowszych (2011 i koniec 2010) jak i starszych egzemplarzy o pracy motorów na zimno. Jeśli macie filmiki jak to odbywa sie w "nowszych" silnikach to wrzućcie proszę na Youtube. Pozdrawiam.
od przebiegu 35-36 tyś silnik przy odpaleniu na zimnym miał obroty 1200 - 1400 i przez minutę chodziła jak traktor, zdarzała się głośna praca także na ponownym odpaleniu nagrzanego silnika. po wymianie jest cicho, zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku tyś km
Z informacji jakie dostałem od doradcy jak odbierałem samochód - proponowana zmiana okresu przeglądów co 15 tyś oraz olej który jest gęstszy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszz
u mnie wymieniali nastawnik przy przebiegu 39tyś km (octavia 2009 rok modelowy 2010, produkcja sierpień 2009), pierwszy raz zgłosiłem objawy głośnej pracy przy przeglądzie przy 30 tyś km, wtedy objawy nie były takie głośne jak ostatnio i nie za każdym razem się zdarzały.
ja mam auto z lutego 2010 wiec jeszcze nie wszystko jest zmienione ale motor śmiga dobrze (25 tyś km)
Komentarz
-
-
dziś słyszałem jak sąsiadka odpaliła VW Golfa 1.4 TSI 125 koni z 2007 roku. przebieg około 50kkm. Zimny silnik niesamowicie chałasuje - przez około 2 minuty słyszałem taki sam chałas jak w filmie TVN Turbo (kilka pierwszych sekund tamtego golfa). Co ciekawe sąsiadki golf tak głośno chodzi od wyjechania z salonu.
Komentarz
-
-
[quote="kris75"]Zamieszczone przez tomkr82Kris 75
jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?
I dodatkowe pytania - do wróżki:
3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
Panowie proszę o pomoc w znalezieniu wątku, w którym jeden z forumowiczów miał problem z szarpaniem przy przyspieszaniu (nierównym przyspieszaniu) od 2k do 3k w 1,4tsi. Zaczyna mnie to drażnić. Z tego co pamiętam wymienili mu ostatecznie turbo i problem ustąpił,Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
piociel, podejrzewam że chodzi Tobie o ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25329SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
piociel, podejrzewam że chodzi Tobie o ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25329Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Kolega Tomkr82 dnia 16 lipca 2011 napisał:
Czyli można założyć, że tegoroczne "sztuki" pozbawione są przypadłości "dieslowskiego terkotania" po odpaleniu na zimno. Zwięszkone obroty to inna sprawa (którą można przyjąć za naturalną). Mam pytanie do użytkowników starszych egzemplarzy. Czy komus wymienili nastawnik, napinacz bądź łańcuch i czy po tej operacji rzeczywiscie jak piszą na forum VW panuje cisza? Czy ktos z Was wie, jakie zmiany zastosowano w nowszych podzespołach? Co w starych było nie tak? Czy wiąże się to z ryzykiem "rozsypania" rozrządu bo niezbyt długiej eksploatacji? Kto z Was zgłaszał ten problem do Aso i jak się do niego ustosunkowują (sprawdzają czy udają że problemu nie ma TTTM? Jeśli w jakimś Aso solidnie podchodzą do sprawy i jest osoba, z którą można o tym spokojnie porozmawiać to proszę o namiary. PROSZĘ JESZCZE O RELACJE WŁAŚCICIELI ZARÓWNO NOWSZYCH (2011 I KONIEC 2010) JAK I STARSZYCH EGZEMPLARZY O PRACY MOTORÓW NA ZIMNO. Jeśli macie filmiki jak to odbywa sie w "nowszych" silnikach to wrzućcie proszę na Youtube. Pozdrawiam.
Jestem użytkownikiem Octavii II FL 1,4 TSI CAXA MINT – wyprodukowana w kwietniu 2009 r. Obecny przebieg 31000 km. Do lipca 2011 r. był spokój. Niepokojące terkotanie pojawiło się podczas wyjazdu do Chorwacji w lipcu 2011 r., niestety gwarancja już się skończyła. To terkotanie pojawia się raz na jakieś pięć startów i raczej podczas odpalania ciepłego silnika, lecz kilka razy po robocie tj. co najmniej po 8 godzinach też było słychać to terkotanie. Samo terkotanie trwa jakieś 2-3 sekundy. Poza terkotaniem nie mam podniesionych nienaturalnie obrotów czy innych niepokojących objawów.
Podaję link do strony z naszego forum, gdzie jest pokazany start silnika 1,4 TSI w Golfie. Jest to post z filmikiem 27 stycznia 2011r. Mój silnik mniej więcej tak samo hałasuje przy starcie, tak jak wspomniałem powyżej przez 2-3 sekundy.
[ Dodano: Pią 16 Wrz, 11 21:55 ]
sorry zapomniałem podać link - oto on:
Komentarz
-
-
Kolega lukaszz dnia 21 lipca 2011 r. napisał:
u mnie wymieniali nastawnik przy przebiegu 39tyś km (octavia 2009 rok modelowy 2010, produkcja sierpień 2009), pierwszy raz zgłosiłem objawy głośnej pracy przy przeglądzie przy 30 tyś km, wtedy objawy nie były takie głośne jak ostatnio i nie za każdym razem się zdarzały.
od przebiegu 35-36 tyś silnik przy odpaleniu na zimnym miał obroty 1200 - 1400 i przez minutę chodziła jak traktor, zdarzała się głośna praca także na ponownym odpaleniu nagrzanego silnika. po wymianie jest cicho, zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku tyś km
Z informacji jakie dostałem od doradcy jak odbierałem samochód - proponowana zmiana okresu przeglądów co 15 tyś oraz olej który jest gęstszy.
Witam!
Mam do kolegi kilka pytań, a mianowicie:
1. Czy w momencie wymiany nastawnika twoje auto było jeszcze na gwarancji?
2. Czy serwis w którym wymieniono Ci przedmiotowy nastawnik tj. Polmot Bielany jest kompetentny – czy jesteś zadowolony z usługi tj. jednym słowem czy nic Ci nie spieprzyli podczas roboty?
3. Jakie były przesłanki wymiany nastawnika? Czy było to terkotanie?
4. Czy twój silnik to 1,4 TSI – pytam bo problemy terkotania dotyczą też 1,2 TSI.
5. O co chodzi z tym olejem - jakim olejem masz obecnie zalany silnik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Kolega lukaszz dnia 21 lipca 2011 r. napisał:
Witam!
Mam do kolegi kilka pytań, a mianowicie:
1. Czy w momencie wymiany nastawnika twoje auto było jeszcze na gwarancji?
2. Czy serwis w którym wymieniono Ci przedmiotowy nastawnik tj. Polmot Bielany jest kompetentny – czy jesteś zadowolony z usługi tj. jednym słowem czy nic Ci nie spieprzyli podczas roboty?
3. Jakie były przesłanki wymiany nastawnika? Czy było to terkotanie?
4. Czy twój silnik to 1,4 TSI – pytam bo problemy terkotania dotyczą też 1,2 TSI.
5. O co chodzi z tym olejem - jakim olejem masz obecnie zalany silnik?
2. silnik chodzi cicho po odpaleniu, porysowali mi błotnik ale to zauważyłem później i nie było o co toczyć piany z nimi
3. silnik pracował głośno po odpaleniu
4. 1,4 tsi
5. obecnie mam przebieg prawie 44 tys i olej shell typu long, za 1 tys jadę na przegląd i będę zmiana na przeglądy co 15 tyś i odpowiedni olej do norm przy takich przeglądach pewnie jakiś shell
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wampajerZamieszczone przez tomkr82Kris 75
jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?
I dodatkowe pytania - do wróżki:
3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?
Pozdrawiam,
Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Zamieszczone przez wampajerZamieszczone przez tomkr82Kris 75
jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?
I dodatkowe pytania - do wróżki:
3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?
Pozdrawiam,
Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.
2. NIE. W ASO wiedzą jedynie o problemach z napinaczem w 1.4 TSI. Twierdzą natomiast, że w przypadku wady napinacza występują również inne objawy, typu duża 'turbodziura' a w zasadzie niechęć silnika do wkręcania się na obroty i zapalająca się lampka check engine. Ja takich objawów nie mam (poza opisywanym na forum lekką nierównomiernością ciągu podczas przyspieszania).
3. NIE. Być może zlecę ASO diagnostykę napinacza. W październiku będę miał przegląd. Podobno mają nawet procedurę. Wtedy napiszę coś więcej. Nie łudzę się natomiast, że poza ASO jest złota rączka, która ma rozpracowany/ogarnia problem silników TSI. Dlatego też dopłacę parę PLN za przegląd po gwarancji właśnie w ASO.
4. Nie szukałem. Bo nie wiem, jakie części będą potrzebne. Sam napinacz nie kosztuje majątku.
5. Jak wyżej.
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
Kto ma coś takiego jak u mnie?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gfP0neJiNFs[/youtube]
Póki co po dwóch postojach w serwisie i dalej jest tak samo, bez zmian.
Za pierwszym razem wymieniono nastawnik wałka rozrządu i napinacz łańcucha.
Za drugim wymieniono łańcuch rozrządu i sprawdzano wtryskiwacze.
Teraz zaczyna się kampania że to tak ma być. hmmm
Czy ktoś z forumowiczów ma auto wyprodukowane po Lipiec 2010 z takimi objawami (oczywiście w 1.4 TSI)?
Komentarz
-
Komentarz